Marketing Kortrijk, Fundraising, Inge & Asta

Engelenhoeve Dominique Demeulemeester Inge Vervotte Asta Philpot

“I wake up every morning and I thank God that I’m alive”.
Asta aan het woord. Wie is Asta ?

Zomer 2011. Kortrijk.
K in Kortrijk shopping center geeft me groen licht.
Marketing en public relation actie.
Fundraising voor het project De Engelenhoeve.
Inge als Meter.
Asta als inspirator op onze persconferentie.

Marketing Kortrijk, Fundraising, Inge & Asta                                               Even dit alles toelichten ? Doen we.

Dan begrijpen jullie waar er nog inspiratie te halen is.
Iedere dag zelfs.

Een dinsdagmorgen , derde week juli, zomer 2011.
Mijn eerste stappen op Twitter.
Hoe integreer ik Twitter in onze fundraising campagne ?
Campagne voor het event “Go Blonde”, in september 2011 ,
in K in Kortrijk shopping center.
Go Blonde, een ludieke parade van blondines door ‘t centrum Kortrijk.
Een Vlaamse vedetten parade in K in Kortrijk.
En verkoop van gadgets voor t goede doel.
Ten voordele van het project De Engelenhoeve.

De Engelenhoeve, een boerderij omgetoverd tot een mini-pretpark voor kinderen met een mentale beperking, waar snoezelen en contact met dieren centraal staan.
Gratis toegankelijk voor 1.500 kinderen, ieder jaar opnieuw van maart tot september.

Dat dergelijk project financiering nodig heeft ?
Ja, want er zijn geen subsidies voor ons project.
We halen de centen via events, service clubs, bedrijven en particuliere giften.
De bedeltoer dus, meestal.
We werken keihard, al jaren , aan een beter fundraising beleid.
Nu, in 2014 staan we al heel wat verder. Sponsorbeleid, acties, mailings, betere marketing, …

Maar toen, in de zomer van 2011, bij het freewheelen met Twitter,
marketing Kortrijk en op de volgers van een vriendin van me,
het woord ‘disabled’ in het profiel van Asta Philpot.
Een man, uit de U.K., fysisch beperkt.
Het moment wanneer ik zijn website opende, herinner ik me nog alsof het gisteren was.
Zijn youtube geeft me nu nog kippenvel !                                                     Toen, nu en morgen. Zeker weten.

Asta Philpot, de inspirator voor de  Vlaamse film ‘Hasta la Vista’.
Bekroond op meerdere festivals. En nu nog altijd in the picture.
Het toeval wilde dat ‘Hasta la Vista’ de openingsfilm was begin september 2011 op het Festival van Oostende.
Na mail, facebook en telefonische contact met Asta, bevestigde hij zijn aanwezigheid op onze persconferentie.
In diezelfde week van het Festival in Oostende , op de Engelenhoeve, voor de promotie van ons event Go Blonde in K in Kortrijk.

Op deze persconferentie engageerde Inge Vervotte zich als         Meter van het project Engelenhoeve. Inge Vervotte, net in het nieuws wegens haar overstap van de politiek naar de zorgsector.

Twee Ambassadeurs dus op ons persmoment, beter kon niet.
Ons marketingbeleid van de Engelenhoeve enten we op ‘ambassadeurschap’.
Niet enkel op bekende ambassadeurs zoals Inge en Asta,
maar op iedereen die ons project in zijn hart draagt.
Vrijwilligers, sponsors, sympathisanten, ouders van kinderen met een beperking, studenten-stagairs, bedrijven, …

Wie de Engelenhoeve bezoekt,                                                                               weet dat de woorden van Asta een inspiratie zijn, telkens opnieuw, iedere dag, voor ieder onder ons.

Genegen groet, Dominique

Wie meer wil ;

www.engelenhoeve.be

www.astaspeaks.com

https://www.youtube.com/watch?v=YOFoRxd-Gmo

 

Asta PhilpotAsta Philpot

 

De Engelenhoeve 

De Engelenhoeve

 

Share this:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Schrijf je in voor de nieuwsbrief