Veel KMO’s investeren niet in de opleiding en ontwikkeling van hun werknemers. Ook de werksfeer is vaak niet top, waardoor het personeel vertrekt.
Voorbeeld uit de praktijk
Wat was het probleem?
Een B2B-dienstverlener heeft veel personeelsverloop. Hoe zorg je ervoor dat je medewerkers tevreden blijven?
Wat kwam er uit de analyse?
Uit rondvraag blijkt dat de werkomgeving en loonvoorwaarden beneden verwachting zijn. Ze merken weinig waardering voor hun werk en willen graag groeien.
Wat is de oplossing?
Investeer in je medewerkers en creëer een motiverende werkomgeving.
- Investeer in training en opleiding voor je medewerkers.
- Werk aan zowel interne als externe employer branding om talent aan te trekken en te behouden.
- Organiseer activiteiten zoals een teambuilding om de betrokkenheid van je medewerkers te vergroten.
- Bied een correcte verloning met secundaire arbeidsvoorwaarden.
___
Wil je graag een overzicht van alle valkuilen? Download dan nu ‘De 6 valkuilen van KMO’s en hoe je ze vermijdt’.