Blog

joerie perneel
29/08/2025

Iedereen leider: 3 tijdloze inzichten voor KMO-ondernemers

De zomer is vaak een moment van reflectie. Boeken worden ingepakt in de reiskoffer, maar even vaak ongelezen weer mee...
de kwetsbare leider
29/08/2025

Kwetsbaar leiderschap in KMO’s: 3 lessen uit De kwetsbare leider van Joost Callens

Leiderschap in een KMO is vaak een uitdagende en soms eenzame taak. Medewerkers verwachten richting en houvast, terwijl de ondernemer...
1674743227508
8/04/2025

Raad van Advies of Bestuur: Het vergeten kompas van de KMO

In de wereld van de KMO draait alles om actie, voortdoen en dagdagelijkse waan van de dag. Herkenbaar ? Je...
fredy-jacob-t0SlmanfFcg-unsplash
20/02/2025

Hoe zorg je ervoor dat 5 generaties op de werkvloer samenwerken in plaats van botsen?

Een KMO bedrijfsleider sprak me aan met een vraag die al weken op zijn lever lag: “Hoe zorg je ervoor...
Hoe geef je een familiebedrijf succesvol door aan de volgende generatie
13/12/2024

Hoe geef je een familiebedrijf succesvol door aan de volgende generatie

Hoe geef je een familiebedrijf KMO succesvol door aan de volgende generatie? De komende 10 jaar zijn er in Vlaanderen...
168725202119hh5
13/11/2024

Tevreden klanten = Gouden klanten!

💰 Tevreden klanten = Gouden klanten! 💰 Maar hoe tevreden zijn jouw klanten écht? 🤔 Krijgen ze die topservice die...
Viegwiel HOB new
12/11/2024

Het ecosysteem van House of Boards werkt als een vliegwiel!

Een snelgroeiend internationaal netwerk Ondernemers, Experten, C-Level Executives, Academici en Investeerders vormen samen leden van een snelgroeiend internationaal netwerk. House ...
valkuil-zes-ebook-dominique-demeulemeester
29/10/2024

Reeks KMO-advies: Valkuil #6 Onvoldoende aandacht voor personeel

Veel KMO’s investeren niet in de opleiding en ontwikkeling van hun werknemers. Ook de werksfeer is vaak niet top, waardoor...
valkuil-vijf-ebook-dominique-demeulemeester
15/10/2024

Reeks KMO-advies: Valkuil #5 Onvoldoende innovatie

De markt is voortdurend in beweging. KMO’s die niet innoveren, geraken achterop bij de concurrentie. Voorbeeld uit de praktijk Wat...
valkuil-vier-ebook-dominique-demeulemeester
30/09/2024

Reeks KMO-advies: Valkuil #4 Onvoldoende aandacht voor klantenservice

Verschillende KMO’s investeren onvoldoende in hun klantenservice of doen het op de verkeerde manier waardoor ze weinig terugkerende klanten hebben....

Schrijf je in voor de nieuwsbrief